De voedselbank wijst haar klanten actief op verschillende regelingen zodat de financiële en sociale situatie van de mensen op orde komt. Als mensen aankloppen bij een voedselbank stemmen ze ermee in dat ze actie ondernemen om uit de huidige situatie te komen.
Om ervoor te zorgen dat duidelijk is welke regelingen er zijn en wie daar gebruik van kan maken hebben verschillende partijen uitgesproken intensiever samen te gaan werken. De partijen die samenwerken zijn de voedselbanken, Humanitas Thuisadministratie, de Gemeentelijke Kredietbank en Werkplein Baanzicht (voor de gemeenten Aa en Hunze en Assen).
De contactpersonen van de verschillende partijen hebben regelmatig overleg om elkaar te informeren over de werkwijzen, regelingen en wijzigingen en om casussen te bespreken om zo voor een goede doorverwijzing te kunnen zorgen. Met de samenwerking wordt ervoor gezorgd dat er meer gebruik wordt gemaakt van de verschillende regelingen.
De contactpersonen van de verschillende partijen hebben regelmatig overleg om elkaar te informeren over de werkwijzen, regelingen en wijzigingen en om casussen te bespreken om zo voor een goede doorverwijzing te kunnen zorgen. Met de samenwerking wordt ervoor gezorgd dat er meer gebruik wordt gemaakt van de verschillende regelingen.