zondag 29 maart 2015

Het Juridisch Loket sluit balies

We hebben informatie voor u over een wijziging in onze dienstverlening die voor uw cliënten belangrijk kan zijn.
  • Vanaf 7 april 2015 stoppen twintig van de dertig vestigingen van het Juridisch Loket met het geven van advies aan de balie.
  • De overige tien vestigingen sluiten de balies vanaf 11 mei 2015.
  • Op onze website kunt u lezen welke vestigingen wanneer sluiten
  • Er wordt voortaan vooral telefonisch en online gewerkt. Klanten kunnen wel nog op afspraak bij een vestiging terecht.
Eerst bellen voor persoonlijk juridisch advies
  • Binnenlopen voor een juridisch advies is voortaan niet meer mogelijk.
  • Op onze website www.juridischloket.nl vinden uw cliënten handige informatie, tips en voorbeeldbrieven.
  • Voor een persoonlijk juridisch advies verwijst u hen naar onze telefonische dienstverlening. Onze juristen zijn op werkdagen van 9:00 – 18:00 uur bereikbaar via 0900-8020 (€0,25 p/m).
  • Als het noodzakelijk is, nodigen we de klant uit voor een afspraak op de vestiging.
Wrb-gerechtigden
Onze dienstverlening is alleen bedoeld voor mensen die vallen onder de normen  die staan beschreven in de Wet op de Rechtsbijstand (Wrb). We helpen mensen met een inkomen boven deze normen niet. Deze mensen verwijst u naar onze website, een rechtsbijstandsverzekering, vakbond, mediator of advocaat. We geven geen advies aan ondernemers, werkgevers en verhuurders.
Waarom deze wijziging?
Het Juridisch Loket past de dienstverlening aan om het toenemende aantal klanten te kunnen helpen. Algemeen directeur Jan Albert Waal: “De wachtrijen aan de telefoon en aan de balie liepen op, terwijl het Juridisch Loket met veel minder personeel het werk moest doen. We moeten de middelen slim inzetten om toch zo veel mogelijk mensen te helpen.”
Heeft u vragen hierover? Dan kunt u contact met ons opnemen per email communicatie@juridischloket.nl